6.9 C
Amsterdam
maandag, januari 25, 2021
Home Marketing Tips voor het promoten van je bedrijf

Tips voor het promoten van je bedrijf

Je wilt natuurlijk opvallen met je nieuwe bedrijf, zorgen dat je naam bekend wordt. Alleen hoe doe je dat, zonder dat het je ontzettend veel geld kost? In dit artikel laten we je tips zien om je bedrijf te promoten. Wel is het aan te raden een strategie te bedenken voordat je begint met promoten, om ervoor te zorgen dat je geen tijd en geld verspilt aan iets dat misschien niet werkt.

Promoten van je onderneming door middel van een website en blog

Alles gaat tegenwoordig digitaal, en daar kun jij mooi van mee profiteren. Een website is dan ook echt noodzakelijk als jij je bedrijf wilt promoten. Zo kun je op de website leads genereren, producten verkopen en de potentiële klanten van informatie voorzien. Een blog op je website kan je helpen te laten zien dat je ergens verstand van hebt. Daarnaast zorgt dit ook voor organisch verkeer via de verschillende zoekmachines.

Gebruik visitekaartjes en flyers voor het promoten

Gelukkig zijn er ook nog offline tools die je in kan zetten, zoals visitekaartjes en flyers. Zorg ervoor dat je traditionele marketingmiddelen gebruikt in de huisstijl van jouw onderneming. Zo zorg je voor een professionele en betrouwbare uitstraling naar de klanten.

Ga samenwerken met een andere ondernemer

Je kunt contact zoeken met een andere ondernemer die in dezelfde sector werkzaam is. Vertel hem dat je beschikbaar bent voor als ze een paar extra handen kunnen gebruiken maar, vertel wel duidelijk dat je wilt samenwerken en er niet op uit bent zijn klanten te stelen. Daarnaast kun je ook samenwerken met andere bedrijven die werkzaam zijn in een sector als aanvulling op jouw bedrijf.

Promoten door middel van een welkomstkorting

Iets gratis aanbieden of een korting geven kan je helpen nieuwe klanten te trekken. Mensen vinden het namelijk altijd interessant wanneer iets gratis of met korting aangeboden wordt. Door hiermee te promoten zorg je voor naamsbekendheid en hopelijk ook een aantal nieuwe klanten.

Ga naar netwerkbijeenkomsten en lokale evenementen

Ook deze optie is een goede om naamsbekendheid te krijgen. Je komt namelijk in contact met mogelijke samenwerkingspartners, nieuwe relaties en potentiële klanten. Niet vergeten om je visitekaartjes mee te nemen tijdens deze bijeenkomsten, zodat je ze direct uit kunt delen. Wees geïnteresseerd in je gesprekspartner, want mensen zullen je juist daarom onthouden. Dit zorgt ervoor dat zij mogelijk aan jou denken wanneer ze in de toekomst op zoek zijn naar iemand in de sector waarin jij werkzaam bent.

Lees ook: Low budget marketing tips voor startende ondernemers

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Meest gelezen

Eenvoudig je zakelijke autoverzekering regelen

Wie wil groeien, kan niet stil blijven staan. Niet met je bedrijf, je klanten, maar ook zeker niet onderweg. Sluit daarom direct een zakelijke...

De nieuwste Ultra in de Galaxy lijn!

Samsung heeft op 14 januari zijn nieuwste Galaxy lijn bekend gemaakt, de Samsung Galaxy S21. Hierbij kun je niet alleen kiezen voor de gewone...

Onenigheid over re-integratie? De second opinion biedt uitkomst

Meestal verlopen re-integratietrajecten naar behoren en keren medewerkers die langdurig ziek zijn geweest terug in hun werkzaamheden. Maar soms kunnen er bij werkgevers of...

Nieuwe vloermatten als de finishing touch voor elke bedrijfsauto

Je kijkt er bijna nooit naar om, maar op een ochtend valt je oog er plotseling op: de vloermatten van je auto. En eerlijk...