6.9 C
Amsterdam
maandag, maart 1, 2021
Home Marketing Hoe communiceer jij met je klanten?

Hoe communiceer jij met je klanten?

Communiceren met je klanten is niet altijd even makkelijk. Het klinkt namelijk vaak een stuk makkelijker dan je denkt. Want kan jij prima communiceren met je klanten online? Of heb je veel klanten die online niet actief zijn en moet je offline communiceren met je klanten? Het is verstandig dat je dit van tevoren goed inzichtelijk hebt zodat jij weet wat je kan inzetten om te communiceren met je klanten.

Offline communicatie met je klanten

Wanneer we het hebben over offline communicatie met je klanten hebben we het voornamelijk over folders, flyers, brochures etc. Wanneer jij met je klanten offline wilt communiceren moet je bijvoorbeeld flyers drukken. Niet alleen flyers zijn belangrijk, maar ook folders, brochures, visitekaartjes en ga zo nog maar even door. De klanten kijken namelijk helemaal niet online en willen dan ook graag alles op papier hebben. Wanneer jij bijvoorbeeld nieuwe artikelen wilt introduceren is het belangrijk dat je wel dit soort drukwerk aan je klant overhandigd. Zo is de klant namelijk op de hoogte van alle nieuwe dingen die zich afspelen en verkoop jij natuurlijk ook meer. De communicatie met je klant is natuurlijk ontzettend belangrijk.

Online communicatie met je klanten

Wanneer je heel veel klanten hebt die online heel actief zijn, kan je makkelijk online communiceren met je klanten. Dit kan je bijvoorbeeld heel goed doen via de mail door middel van een nieuwsbrief of via social media. Wanneer je weet dat je klanten online heel erg actief zijn, kan je dat op deze manieren erg handig en goedkoop oppakken. Toch bereik je met online communicatie lang niet iedereen die je wilt bereiken en dat kan natuurlijk vervelend zijn. Vaak is dan ook een combinatie van online en offline communicatie een erg goede oplossing. Op deze manier bereik je namelijk beide doelgroepen en weet je zeker dat je geen klanten overslaat.

Je doelgroep inzichtelijk hebben

Wanneer jij heel veel klanten hebt, is het wel zo handig om je eigen doelgroep inzichtelijk te hebben. Het kan natuurlijk zo zijn dat je heel veel oudere mensen hebt als klant en deze houden vaak van offline communicatie. Zij willen vaak nog gewoon een flyer of brochure hebben en weten vaak niet veel van het online gedeelte af. Deze klanten wil je natuurlijk ook bereiken en daarom is het drukwerk zeker heel erg belangrijk om die klanten te bereiken. Wanneer jij juist een jonge doelgroep hebt, zul je merken dat de vraag naar een flyer, brochure of ander drukwerk, veel minder is. Zij zullen namelijk veel meer online gaan lezen en zijn hier dan ook veel meer mee bezig. Het is daarom erg belangrijk dat je weet welke doelgroep je hebt, zodat je weet hoe jij jouw communicatie moet aanpakken. Wanneer je dit namelijk niet weet, sla je ontzettend veel klanten over en dat is natuurlijk erg jammer. Door je doelgroep inzichtelijk te maken kan je heel gemakkelijk bepalen hoe jij met communiceren met je klanten en kan jij jouw klanten makkelijk bereiken.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Meest gelezen

Duurzaam kwaliteitshout voor het maken van constructies

Van oudsher is hout één van de meest gebruikte materialen in de bouwsector. Het natuurlijke materiaal is geschikt voor talloze toepassingen en kent een...

Je zakelijke autoverzekering eenvoudig regelen

Stil blijven staan is geen optie wanneer jij graag doorgroeit. Of dit nou persoonlijk is, met je eigen bedrijf of met je klanten. Ook...

De nieuwste Ultra in de Galaxy lijn!

Samsung heeft op 14 januari zijn nieuwste Galaxy lijn bekend gemaakt, de Samsung Galaxy S21. Hierbij kun je niet alleen kiezen voor de gewone...

Onenigheid over re-integratie? De second opinion biedt uitkomst

Meestal verlopen re-integratietrajecten naar behoren en keren medewerkers die langdurig ziek zijn geweest terug in hun werkzaamheden. Maar soms kunnen er bij werkgevers of...