6.9 C
Amsterdam
maandag, maart 1, 2021
Home Marketing Reclame maken voor je startup; wij geven je tips!

Reclame maken voor je startup; wij geven je tips!

Een reclamecampagne kan jou net dat laatste zetje geven die je nodig hebt om door te breken bij je doelgroep en zo naamsbekendheid te krijgen. Je denkt waarschijnlijk dat naamsbekendheid veel kosten met zich meebrengt, maar dit hoeft lang niet altijd zo te zijn. In dit artikel geven wij je tips met betrekking tot het maken van reclame voor je startup.

Verschillende vormen van reclame

Hoe goed je product of dienst ook is, als je niet opgemerkt wordt, kom je ook niet veel verder. En dus is het tijd voor een goede marketingstrategie. Reclame maken is hier een heel belangrijk onderdeel van. Er zijn verschillende manieren om te promoten en zo je doelgroep te bereiken. Dit zijn onder andere:

  • Direct marketing – hiermee stuur je als bedrijf een directe boodschap naar je klanten. Dit kan door middel van advertenties voor kranten en tijdschriften, maar ook online op website en sociale media. Daarnaast kun je ook zoekmachinemarketing toepassen en spotjes maken voor televisie en/of radio.
  • Contentmarketing – bij deze vorm van marketing maak je niet direct reclame voor je product of dienst. Je geeft de klant namelijk stukjes kennis of entertainment die hiermee verband houden.
  • Guerillamarketing – deze marketingvorm is budget technisch erg interessant voor startups omdat je hiermee met zo min mogelijk kosten op een originele manier zoveel mogelijk impact probeert te maken.

Denk na over je reclame doelen

Voordat je heel enthousiast begint aan je campagne, moet je eerst uitzoeken wat je met het adverteren wilt en kunt gaan bereiken. Als starter doe je er goed aan niet te groot te denken en vooral realistisch te blijven.

Voorbeelden van reclame doelen

  • Nieuwe klanten of opdrachtgevers aantrekken
  • Je bestaande klantenkring behouden en aansporen tot nieuwe aankopen
  • Je naamsbekendheid vergroten en het bestaansrecht vaststellen
  • Nieuwe klanten duidelijk maken dat ze bij jou moeten zijn voor de beste deals

Wat is de boodschap die je wilt overbrengen?

Zorg ervoor dat je de boodschap die je wilt overbrengen zo concreet mogelijk maakt. Wat wil je jouw klanten duidelijk maken? Maak niet de fout meerdere doelen in één boodschap te proppen, maar spit toe op een bepaald doel per boodschap.

Zorg voor de juiste doelgroep

Reclame is een heel effectieve tool om de juiste doelgroep te bereiken. Het is dan ook belangrijk dat je jouw doelgroep leer kennen en je advertenties daarop aanpast. Probeer voordat je begint dus eerst een goed beeld te vormen van je doelgroep. Een klantenanalyse kan je hier goed bij helpen, omdat je zo ontdekt hoe zij zijn en hoe je ze kan bereiken.

Val op met je reclame

Je ziet reclame altijd en overal. We worden hier dagelijks mee gebombardeerd en zorgen er bijna altijd voor dat we deze reclames negeren. Het is dus niet makkelijk ervoor te zorgen dat jouw reclames niet genegeerd worden. durf hierbij origineel te zijn en kies kanalen die nog niet vaak gebruikt worden. contentmarketing en guerillamarketing werken hier goed bij.

Wat kost reclame?

De kosten voor een reclamecampagne kan erg verschillen. Voor een advertentie in de krant betaal je al gauw €900 voor een stukje van 5 bij 9 centimeter. Dit terwijl een campagne op Facebook veel goedkoper kan. Daarnaast kun je daarbij ook zelf aangeven op welke doelgroep jij je wilt focussen.

Lees ook: 7x tips om je naamsbekendheid te vergroten!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Meest gelezen

Duurzaam kwaliteitshout voor het maken van constructies

Van oudsher is hout één van de meest gebruikte materialen in de bouwsector. Het natuurlijke materiaal is geschikt voor talloze toepassingen en kent een...

Je zakelijke autoverzekering eenvoudig regelen

Stil blijven staan is geen optie wanneer jij graag doorgroeit. Of dit nou persoonlijk is, met je eigen bedrijf of met je klanten. Ook...

De nieuwste Ultra in de Galaxy lijn!

Samsung heeft op 14 januari zijn nieuwste Galaxy lijn bekend gemaakt, de Samsung Galaxy S21. Hierbij kun je niet alleen kiezen voor de gewone...

Onenigheid over re-integratie? De second opinion biedt uitkomst

Meestal verlopen re-integratietrajecten naar behoren en keren medewerkers die langdurig ziek zijn geweest terug in hun werkzaamheden. Maar soms kunnen er bij werkgevers of...