Low budget marketing tips voor startende ondernemers

0
30959
marketing strategie

Weet je niet goed hoe je jouw dienst of product aan de man moet brengen, of twijfel je of jouw aanpak wel de juiste is? Je denkt al snel dat je veel budget nodig hebt, terwijl dat lang niet altijd zo is. daarom laten wij je in dit artikel low budget marketing tips zien!

Naam en merk

Ga niet voor een hele ingewikkelde naam die moeilijk te onthouden is. Een goede naam is een makkelijke naam die verwijst naar jouw bedrijf, activiteit of product. Hij moet makkelijk te spellen zijn en goed te onthouden.

Marketing tips – je logo

Is je naam vastgelegd, en heb je een website in je bezit, dan is het tijd voor je logo. Tegenwoordig kun je dit allemaal online bestellen, vaak met veel verschillende opties zodat je zelf de beste variant uit kunt kiezen.

Sociale media

Ook je sociale media is een erg belangrijk marketing tips. Door middel van verschillende boodschappen, tags en info kun je jouw doelgroep bereiken. Daarnaast kun je ook gaan bloggen, al moet je daar dan wel enig verstand van hebben. Sta je liever voor de camera? Dan is vloggen misschien een beter idee.

Marketing tips – presentaties

Het spreken op conferenties heeft een aantal voordelen. Je komt niet alleen gratis binnen bij verschillende ondernemersevents, maar ook je eigen netwerk uitbreiden gaat op deze manier een stuk makkelijker omdat mensen je sneller aan zullen spreken. Sta je op het programma om ergens te spreken? Zorg er dan voor dat je op de homepage van het betreffende congres komt te staan en zorg voor een goede pitch die blijft hangen bij je publiek.

Startersbijeenkomsten

Er zijn vaak bijeenkomsten te vinden voor startende ondernemers. Hierbij kun je onderling je kennis delen, investeerders vinden en producten pitchen.

Personal branding

Mensen als merk neerzetten kan helpen om de startup snel onder de aandacht te brengen. Sterker nog, vaak zijn de oprichters of werknemers van jonge startups betere uithangborden dan het merk zelf.

Marketing tips – referenties

Een echt goede indruk maak je, wanneer je referenties kunt laten zijn. Heb je een klant die je in de schijnwerpers kunt zetten? Doe dit dan ook zeker! Op sociale media of op je eigen website. Zo krijg je het ook sneller weer terug.

Contentmarketing

Boeiende artikelen, nieuws of video’s plaatsen kan zeker in je voordeel werken. Laat zien dat jij ergens verstand van hebt, en men pikt dat al snel op. Ook het verwijzen naar andere informatiebronnen kan je hierbij helpen.

Lees ook: 5 redenen waarom een online marketingbureau een goed idee is