LinkedIn content die zorgt voor interactie

0
34270
linkedin

Waarschijnlijk gebruik je LinkedIn al wel maar, weet je ook hoe je het zo optimaal mogelijk kan gebruiken? Op het moment dat je een bericht plaatst op LinkedIn doe je dit waarschijnlijk omdat je interactie wilt veroorzaken. Mensen raken met je bericht, een bepaalde groep aanspreken en specifiek zijn. Dit kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld door bepaalde content te delen. In dit artikel lees je hoe jij zorgt voor LinkedIn content die zorgt voor interactie.

Posten op de goede momenten

Wat heel belangrijk is om te onthouden, is dat je op de juiste momenten je berichten post. Kwaliteit is het allerbelangrijkste, maar regelmaat kan je ook zeker helpen. Een goede indicatie hierbij is 1 tot 3 keer per week posten. Wil je vaker posten dan mag dat natuurlijk, als de content maar van waarde is voor jouw doelgroep. Ook kan het handig zijn om in Word of Excel een bestand bij te houden met daarin de data waarop je post, het soort content, de link naar de betreffende post en het aantal likes en comments die je daarop gekregen hebt.

Denk na over de content die je gaat posten

Content komt in veel verschillende vormen: met of zonder foto, alleen een foto, een blog, een video of een heel document. Kies goed wat bij jou en je bedrijf past, maar ook wat past bij je doelgroep. Ben je niet zo goed met video’s, begin hier dan ook niet aan maar hou het bij teksten. Je zou er uiteraard ook nog voor kunnen kiezen een combinatie te gebruiken.

Begin met het schrijven van een blog

Artikelen die zelf geschreven zijn doen het vrijwel altijd goed op LinkedIn. Daarnaast komt een blog ook nog eens automatisch op een plek op je eigen profiel waar hij makkelijk te vinden is. ook zorgt een blog ervoor dat je geloofwaardiger overkomt en dat je beter gevonden wordt. Dit komt omdat artikelen op LinkedIn worden geïndexeerd in Google.

Denk aan je tijdlijn

Bepaal goed wie je wel of niet toelaat in je netwerk. Connect jij je met willekeurige mensen, dan krijg je ook een tijdlijn met willekeurige content. Wanneer je reageert op een bericht van iemand is de kans groter dat je de volgende post van die persoon ook weer ziet, en andersom werkt dit natuurlijk net zo.

Maak gebruik van hashtags

Ook het gebruik van hashtags is belangrijk op LinkedIn, net als op Instagram, Twitter en Facebook. Door de juiste hashtags te gebruiken is je content veel beter vindbaar, zorg je voor een hoger bereik en worden lezers gestimuleerd te reageren. Hashtags kun je door je hele bericht gebruiken maar ook aan het eind van je bericht, waarbij je ze onder elkaar opsomt. Het gebruik van drie hashtags per bericht werkt hierbij het beste.

Lees ook: Hoe zorg je voor zakelijk succes op Instagram?