6.9 C
Amsterdam
maandag, juli 6, 2020
Home Personeel Bedrijfsuitjes 5 tips voor het organiseren van het meest perfecte bedrijfsuitje!

5 tips voor het organiseren van het meest perfecte bedrijfsuitje!

Bedrijfsuitjes zijn leuk, leerzaam en vaak ook gewoon nodig. Even een dag samenkomen in een andere setting, en iets leuks ondernemen. Zo leer je elkaar beter kennen, heb je even geen werkstress en daarnaast is het ook nog eens goed voor de teambuilding. Zeker nu we in een tijd leven waarin veel digitaal gaat, is het samenkomen een fijn idee. Wij laten je vandaag de 5 tips zien voor het organiseren van het meest perfecte bedrijfsuitje!

Tip 1 – wat is het twee doel voor je uitje?

Het eerste doel spreekt voor zich, dat is namelijk het verbeteren van het contact onder de werknemers. Als jij het uitje mag organiseren doe je er daarom goed aan te bedenken wat het tweede doel van dit uitje is. wat wil je bereiken? Wil je dat het dicht bij het bedrijf blijft, of wil je compleet out of the box denken? Op die manier kun je namelijk al veel gerichter gaan zoeken naar een leuk uitje. Bij de eerste optie is het belangrijk dat er genoeg te doen is maar dat er ook nieuwe dingen verteld worden die uiteraard passen bij het bedrijf. Ga je voor de tweede optie dan kun jij je richten op een activiteit waarbij je echt samen moet werken.

Tip 2 – betrek anderen bij de organisatie

De rol van organisator kan nogal veel van je vragen naast je gewone werkzaamheden. Daarom is het geen straf om er meer mensen bij te betrekken. Het zorgt ervoor dat zij zich meer betrokken en gewaardeerd voelen en jij hebt niet zo’n enorme taak op je schouders rusten.

Tip 3 – kies voor een tweedaags bedrijfsuitje

Mocht het budget het toelaten dan is het zeker geen slechte keus om een bedrijfsuitje van twee dagen te plannen. Denk hierbij aan een overnachting op één van de Waddeneilanden of zoek het verder op en ga bijvoorbeeld naar de Ardennen. Gegarandeerd dat hier jaren laten nog over gepraat wordt. En waarom? Omdat het natuurlijk is. Je ziet je collega’s eten, slapen, snurken, boos worden, lachen en vooral genieten en plezier hebben. En daardoor kun je de contacten verbeteren omdat je inziet dat je met sommigen best wel veel gemeen hebt.

Tip 4 – ga naar een festival als bedrijfsuitje

Zijn jullie wel in voor een feestje? Denk er dan eens over na om samen naar een festival te gaan. Het is compleet wat anders, maar wel heel erg leuk. Op een festival zijn ook genoeg eettentjes te vinden en daarnaast hoef jij je als organisator niet aan een programma te houden omdat er op een festival meestal genoeg te doen is.

Tip 5 – sla niet door in je creativiteit

Als we het voorbeeld van de Ardennen nemen, is dat natuurlijk een heel leuk idee. Staat er een lange wandeling op het programma, of het bouwen van hutten, dan zullen de meeste collega’s dit ook nog wel weten te waarderen. Maar stop daar, en ga bijvoorbeeld niet de opdracht geven dat ze hun eigen eten moeten vangen of in hun zelfgemaakte hutten moeten slapen. De meeste collega’s zullen dat niet waarderen, dit is dan ook zeker niet goed voor het verbeteren van contacten maar zorgt er juist voor dat je misschien wel veel verder van de groep af staat.

Lees ook: 7x de leukste bedrijfsuitjes!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Meest gelezen

IT verhuur tijdens coronacrisis

De coronacrisis heeft grote impact op onze samenleving. Niet alleen privé krijgen we te maken met de gevolgen van het virus, maar ook op...

Beveiligen van je bedrijfsdata? Dat kan, met deze 4 tips!

Voor een organisatie is het van groot belang om bedrijfsdata veilig te houden. Werk je met gevoelige informatie of niet; als bedrijfsgegevens toegankelijk worden...

LinkedIn content die zorgt voor interactie

Waarschijnlijk gebruik je LinkedIn al wel maar, weet je ook hoe je het zo optimaal mogelijk kan gebruiken? Op het moment dat je een...

Zo houd jij je personeel gezond

Gezond personeel is belangrijk, evenals personeel dat het naar zijn zin heeft op de werkvloer. Maar hoe zorg je daarvoor en belangrijker nog, hoe...