Office 365; de mythes en de feiten

0
25807
office 365

Je wilt als bedrijf natuurlijk profiteren van de flexibiliteit en kostenbesparing die het werken in de cloud je biedt. Maar er is zoveel informatie op het internet te vinden, dat het niet altijd even duidelijk is hoe dit nou precies zit. Zo zit het ook met Office 365. In dit artikel lees je de mythes en de feiten.

Mythe 1 – Office 365

De mythe is dat Office 365 eigenlijk hetzelfde is als de programma’s die het biedt, enkel dat je het dan alleen online in de cloud kunt gebruiken.

Het feit hier is dat Office 365 veel meer biedt dan alleen die programma’s, en dat het online en offline te gebruiken is. zo kun je met de Premium versie per gebruiker de vertrouwde programma’s als Word, Excel en Powerpoint gebruiken op maar liefst 5 verschillende computers, tablets en smartphones in plaats van op slechts één computer. Daarnaast wordt hij geleverd als dienst waardoor je altijd kosteloos de laatste versies en updates binnenkrijgt. Ook krijg je 1 Terabyte aan veilig cloudopslag tot je beschikking voor het delen en opslaan van de verschillende bestanden. Je kunt ook gebruik maken van Exchange Online voor je zakelijke e-mail. Hiermee kun je een eigen e-mailadres instellen met een postvak van 50GB.

Mythe 2 – E-mail

De volgende mythe is dat je e-mail er niet makkelijker op wordt in de cloud.

Hier is het feit dat, wanneer jij je zakelijke e-mail naar de cloud verplaatst, je erop kunt vertrouwen dat de experts die deze software hebben gemaakt zorgen voor het onderhoud. Dit terwijl je wel gewoon de controle houdt over welke functies er allemaal gebruikt worden. omdat je geen tijd meer kwijt bent aan het onderhouden van de hardware, hou je dus meer tijd over voor je werk en voor je klanten.

Mythe 3 – Cloud

De laatste mythe is, dat je gelijk alles naar de cloud moet verplaatsen.

Bij deze mythe is het feit dat het helemaal niet nodig is om meteen alles maar naar de cloud te verplaatsen. Er zijn veel bedrijven die dit stap voor stap doen, en dat kun jij dus ook. Zo zou je er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen eerst je bestanden te verplaatsen naar de cloud. Dit kan zijn omdat de database verouderd is of omdat hij te vol zit. Daarna kun je voor jezelf rustig bepalen wat het volgende is dat je naar de cloud wilt gaan verplaatsen.

Lees ook: Nuttige Windows-tips over je toetsenbord