Waarom linkbuilding uitbesteden?

0
24296
linkbuilding

Wil je de vindbaarheid van jouw website verbeteren? Ga dan aan de slag met SEO. Veel mensen storten zich vol goede moed op de teksten. Zij bepalen eerst een zoekwoord waarop ze gevonden willen worden en verwerken deze vervolgens op strategische plekken in de tekst. Toch draait het bij zoekmachineoptimalisatie niet alleen maar om de content. Dit is namelijk maar één van de drie pijlers binnen SEO. Technische SEO en linkbuilding zijn de twee andere pijlers. In deze tekst gaan we uitgebreid in op linkbuilding. Sommige mensen gaan hier zelf mee aan de slag, maar dat is niet altijd verstandig. Soms is SEO uitbesteden gewoon beter. In deze tekst vertellen wij jou waarom je er goed aan doet om linkbuilding over te laten aan een professional.

Linkbuilding nader toegelicht

De meeste mensen hebben weleens gehoord van linkbuilding, maar toch weet lang niet iedereen wat het precies is. Daarom staan we er hier eerst kort bij stil voordat we dieper ingaan op linkbuilding uitbesteden. Het doel van linkbuilding is om andere websites een link naar jouw site te laten plaatsen. Op sommige sites kun je simpelweg een link achterlaten. Dit is bijvoorbeeld het geval op een startpagina of een forum. Helaas gaat het niet altijd zo makkelijk. Veel sites vragen namelijk een tegenprestatie. Zo wordt er bijvoorbeeld vaak een linkruil voorgesteld. De site in kwestie plaatst een link naar jouw site en jij plaatst een link naar de website van de andere partij.

Kwantiteit vs. kwaliteit

Mensen die zelf aan de slag gaan met linkbuilding, proberen vaak een link geplaats te krijgen op zoveel mogelijk websites. Vroeger leverde het je een hogere positie in de resultaten op als je hierin slaagde, maar tegenwoordig zit de vork anders in de steel. Vandaag de dag draait het namelijk om kwaliteit in plaats van kwantiteit. Een zoekmachine kent bijvoorbeeld een waarde toe aan iedere link naar jouw website. Slaag je erin om een link geplaatst te krijgen op een nieuwssite? Dan is dit een stuk waardevoller dan een link vanaf een nietszeggende website. Focus je daarom vooral op de kwaliteit van de links en minder op het aantal links.

Uit ervaring weten wij dat het geen gemakkelijke opgave is om kwalitatieve links te scoren. Een nieuwssite plaatst bijvoorbeeld niet maar zo een link naar iedere website. Dit doen zij alleen als er sprake is van nieuwswaarde. Heeft jouw bedrijf bijvoorbeeld een onderzoek uitgevoerd en zijn de resultaten verrassend? Dan kan het zijn dat een nieuwssite dit graag wil publiceren. In dat geval is het misschien mogelijk om een link naar jouw website in een nieuwsartikel te vermelden.

Boek gegarandeerd succes met linkbuilding

Zoals je hierboven kon lezen, is linkbuilding een stuk lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt. Toch wagen veel bedrijven eerst zelf een poging. Niet gek, want linkbuilding uitbesteden brengt kosten met zich mee. Laat je hierdoor niet weerhouden om SEO optimalisatie Amsterdam in te schakelen. Dit brengt weliswaar kosten met zich mee, maar onderaan de streep levert het je veel meer op. Ga je zelf aan de slag met linkbuilding? Dan is dit nog maar de vraag.

Besluit je uiteindelijk om linkbuilding uit te besteden aan een SEO specialist? Dan gaat hij eerst met jou om de tafel om alles door te spreken. Op basis hiervan wordt vervolgen een plan van aanpak opgesteld. Nadat je groen licht hebt gegeven, start de professional met het opbouwen van een sterk linkprofiel. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat linkbuilding een succes wordt. Je bemachtigt een hogere positie in de zoekresultaten, waardoor er zeer waarschijnlijk meer bezoekers naar jouw website komen. De kans dat je een product of dienst afneemt, neemt hierdoor logischerwijs ook toe.