Hoe kan ik mijn winst vergroten?

0
13333
winst vergroten

Het is lastig om de winst in een bedrijf rechtstreeks te verhogen; dit kun je alleen via een indirecte manier doen. Dit is één van de hoofdregels die het financiële succes bepalen. Om je inkomsten te verhogen,  kun je maar één ding doen: werken aan verbetering van de factoren die uiteindelijk bepalen hoe winstgevend jouw bedrijf is. Wanneer je deze 6 aspecten van jouw bedrijf verbetert, kun je de inkomsten verhogen en zo het eindresultaat beïnvloeden.

1. Leads genereren

Dit is dé methode die je in werking zet om geïnteresseerde potentiële klanten naar jouw bedrijf te lokken.  Wanneer je vijf van de tien potentiële klanten die je bedrijf of website bezoeken, kunt overtuigen om een aankoop te doen, genereer je meer omzet. Wanneer je het aantal bezoekers van de bedrijfsplaats verhoogt van tien tot vijftien, neemt je winst toe. 

2. Winstmarge per verkoop

De winstmarge is de brutowinst die je genereert uit de verkoop van elk afzonderlijk product of elke dienst. Je kunt jouw  inkomsten uit elke verkoop verhogen door steeds naar methoden te zoeken om ofwel de prijs van het product of de dienst te verhogen. Daarnaast kun je de kosten om het product of de dienst te leveren verlagen. Houd wel in de gaten of de kwaliteit van jouw product of dienst hetzelfde blijft. 

Wanneer je jouw kosten gelijk houdt, maar de prijzen met een euro verhoogt, gaat die extra euro rechtstreeks als winst naar de eindstreep. In de veronderstelling dat je de omzet en de inkomsten gelijk houdt, vloeit elke euro die je bespaart op uitgaven rechtstreeks naar de nettowinst. Op deze manier kun je meer geld overhouden. Dit geld kun je besteden aan vermogensbeheer of investeringen. Het is altijd verstandig om vooraf een beleggingsrekening vergelijken

3. De prijs die je betaalt om nieuwe klanten te werven

Je moet steeds op zoek zijn naar vernieuwende nieuwe manieren om de reclame en marketing van jouw bedrijf te verbeteren. Dit geldt zeker wanneer je minder geld wilt uitgeven aan het werven van nieuwe klanten. Als gevolg hiervan, kunnen de inkomsten van het bedrijf worden verhoogd. 

4. Verhoog het aantal doorverwijzingen van klanten

Klanten die zaken met je doen omdat jouw bedrijf door anderen goed beoordeeld wordt, zorgen voor meer aanbevelingen bij nieuwe klanten. Door één of meer beproefde verwijzingssystemen voor het bedrijf te bouwen, kun je de winst verhogen.

5. Verlaag het punt waarop je break-even draait

Het punt waarop je break-even draait, staat ook wel bekend als de minimum hoeveelheid goederen die in een bepaalde maand verkocht moeten worden, wil je financiële neutraliteit bereiken of winst gaan maken.

Vergelijk de doeltreffendheid van reclame-uitgaven (of andere uitgaven die je doet om de verkoop te verhogen) met het break-even punt. Elke uitgave die je doet om de winst te verhogen moet je zien als een investering waarvan je verwacht dat het rendement hoger zal zijn dan de uitgave zelf.

6. Verhoog de prijzen

Er zijn verschillende omstandigheden waarin het mogelijk is je tarieven met 5 of 10 procent te verhogen zonder enige tegenwerking van de markt te ontmoeten. Zelfs wanneer je de totale kosten iets verhoogt, zul je geen klanten verliezen wanneer de artikelen en diensten die je aanbiedt van hoge kwaliteit zijn en als de mensen die voor je werken behulpzaam en klantvriendelijk zijn.